Üzlet és üzletvilágítás

Kirakatvilágítás és üzletvilágítás

Eladásösztönző, figyelemfelkeltő hatású bolti világítás

Az üzletek világítása igazán vonzóvá teszi az árukat az eladótérben, például pékségekben, élelmiszerboltokban, de divatüzletekben vagy könyvesboltokban is. A fény irányítja a néző tekintetét, és vizuálisan a legjobban mutatja meg a tartományt. Ennek eléréséhez a bolti világításnak magas, legalább Ra 80-as CRI-értékkel kell rendelkeznie, hogy tökéletesen visszaadja a színspektrumot a mesterséges fényben.


Miért érdemes világítástervezést használni

Az üzletek világításához mindig ajánlott a hozzáértő világítástervezés. Ez magában foglalja az összes technikai és helyspecifikus jellemzőt annak érdekében, hogy a vásárlókat elidőzésre hívja, és kiemelje az árukat. A világítástervezők azt is tudják, hogyan lehet a legmodernebb világítástechnikát tökéletesen integrálni az üzlet környezetébe. Ilyen például a nagy teljesítményű, alacsony karbantartási igényű LED-es üzletvilágítás vagy a HCL-érzékelők, amelyek automatikusan a napszakhoz igazítják a fényerőt és a színhőmérsékletet, és így támogatják az emberek természetes bioritmusát.

Mit kell figyelembe venni a vállalkozás tervezésénél?

Alapvető világítás
Alapvető világítás

Az alapvilágítás, amely egyenletes fényerőt biztosít a teljes üzlettérben, a következőket foglalja magában

  • Mennyezeti lámpák
  • Süllyesztett spotlámpák
  • Függőlámpák
Akcentusvilágítás
Akcentusvilágítás

Az akcentusvilágítást bizonyos termékkörök vagy egyes áruk pontos megvilágítására használják, például a kolbász- és sajtpult vagy a könyvesboltokban az aktuális bestsellerek bemutatóhelye.\ Az üzlet világításának ez az aspektusa irányítja a látogató érzékelését. Ezek közé tartoznak:

  • Lefelé világító lámpák
  • Spotlight
  • Foltok
Kirakatvilágítás
Kirakatvilágítás

A kirakat általában az első pont, ahol a vásárlóval kapcsolatba kerül, és a fény és az árnyék dinamikus játékán keresztül jelzésértékű. Az üzlet világítása itt is játszhat a fény színével: A hideg fényszínek >4 000 Kelvin frissességet és dinamizmust sugároznak, míg a meleg fényszínek 3000 Kelvinig otthonos hatást keltenek, és megadják a szoba alaphangját.

z. A cukrászdában például a süteményeket és a péksüteményeket különösen ízletesen mutatják be.

Világítás sínrendszerekkel

Világítás sínrendszerekkel

A sínrendszerek rugalmasságot biztosítanak, mivel a lámpatestek bárhol elhelyezhetők a sínen. A vágányrendszerek esetében általánosságban megkülönböztetünk kisfeszültségű és nagyfeszültségű rendszereket. A nagyfeszültségű ágazatban további megkülönböztetést tesznek az egyfázisú gyűjtősínek és a többfázisú gyűjtősínek, pl. a háromfázisú gyűjtősínek között.

Az egy- és többfázisú rendszer között az a különbség, hogy az egyfázisú rendszerben a lámpák csak együttesen kapcsolhatók be vagy ki, illetve tompíthatók. Ez a rendszer inkább a végfelhasználó felé orientálódik. Ugyanattól a gyártótól származó spotokat, reflektorokat és sínpárokat használnak.

A 3-fázisú rendszerek előnye, hogy több reflektort különböző módon lehet kapcsolni, és így különböző forgatókönyveket lehet létrehozni. A gyártók közötti kompatibilitás fennállhat, például az Arcchio sínrendszerek esetében.

Műszaki szempontok

CRI/színvisszaadás

  • A színvisszaadást Ra-ban adjuk meg, amelyet a következő követ A színvisszaadás százalékos aránya a természetes napfényhez képest. A 100 százalékos színhűség jelenleg csak halogénlámpákkal érhető el, de a Ra 80 kiváló minőségű LED-es üzletvilágítás fénye már nagyon természetesnek tűnik.
  • A Ra 80 alatti értékeket nem szabad az üzletek világításában használni, hogy elkerüljük az árucikkek nem tetszetős, hamis színeit, ami különösen fontos például a divatiparban, hogy elkerüljük a vásárlói csalódást.

világos színű

  • A fény minőségének másik fontos tényezője a színhőmérséklet vagy a fény színe. Ez hatással van az áruk és mindenekelőtt az élelmiszerek megítélésére. Ebben az esetben a fehér nem azonos a fehérrel.
  • A színhőmérséklet hatására a fény kékes, tehát hűvös, vagy vöröses, tehát melegebb színűnek tűnik.
  • Különösen a szupermarketekben a világos színeket kifejezetten a különböző élelmiszerekhez választják, például a meleg fehéret az ízletes húsokhoz és a ropogós zsemléhez. A szemeddel eszel!
Műszaki szempontok

Ajánlásaink

Jogi követelmények

Az üzletek világítására vonatkozó jogszabályi előírásokat be kell tartani. Az üzletben az alapfényerősségnek legalább 300 luxnak kell lennie, a pénztárban pedig 500 luxnak. A vásárlók kényelme érdekében bizonyos területek természetesen túlléphetik a jogszabályi előírásokat, például a könyvesboltokban, hogy a vásárlók számára megkönnyítsék az irodalom böngészését.

A jó fényhez szakmai tanácsadásra van szükség

A jó fényhez szakmai tanácsadásra van szükség

Fenntarthatóság

A LED-es üzletek világításánál a hangsúly az ökológiai és gazdasági fenntarthatóságon van:

  • Nagy energiamegtakarítás az alacsony teljesítménynek köszönhetően
  • nagy fényerő ugyanakkor a jobb fényerőnek köszönhetően 100 lm/W fényhasznosítás
  • Nagyon jó színvisszaadás legalább Ra 80 és Ra 90 között
  • A rendelkezésre álló fényszínek széles választéka
  • Hosszú élettartam 50 000 üzemórától
  • Nincs IR- és UV-sugárzás, amely befolyásolná az áru minőségét.

Feny24.hu A Lighting design from támogatja a vállalatokat azon az úton, hogy az éghajlatbarát világítás használatával energiahatékonyabb, fenntarthatóbb szervezetté váljanak. A beruházás több szempontból is megtérül a vállalatok számára: az állami programok akár 50%-os támogatással is támogatják a hatékony beltéri és kültéri világítást.

Kapcsolat űrlap

A kapcsolatfelvételi űrlapunk használatából eredő adatfeldolgozásra Adatvédelmi szabályzat vonatkozik.